Utmaningen.. del 2

Igår var det dags att på allvar sätta igång med min nya utmanining.. Det blev ett varv till verkstan och efter att ha tittat på små bäbiskossor, kaniner, Martin som svetsade avgasrör, Söder som var bakis och låg och sov i bilen halva dagen och Andreas och Martin som åkte ett varv på sina crossar var det min tur. Problemen startade direkt, jag kunde ju knappt komma upp på crossen ju. Väl uppe fick Andreas hålla i så att jag inte skulle ramla. Efter ett tag kändes det inte så läskigt.. Andreas tyckte att vi skulle åka en sväng vilket jag inte tyckte var någon bra idé men efter lite tjat var jag övertalad. För att jag inte skulle ramla fick Andreas sitta bakom mig och till en börjar var det han som styrde, gasade, kopplade och allt annat. Det enda jag koncentrerade mig på var att hålla fötterna från marken och att inte ramla av.
Efter ett tag var det jag som tog över växlingen... och efter det gasen och sedan koppling.. hihi.. känner mig hur duktig som helst. Det enda jag inte har gjort är att bromsa.. hmm kanske är det egentligen det första man ska lära sig..?! Men jag klarade faktiskt att starta från noll utan ett enda motorstopp.. Så nu vet jag hur man ska göra och tydligen kan jag göra det också.. men det svåraste är nog ändå kvar. Att klara av att sitta på crossen själv och köra, att klara av att hålla balansen.. men det löser sig säkert.. jag tycker att jag redan har kommit långt. Jag satt faktiskt bara på crossen 15 minuter...


I veckan är det 10 år sen discoteksbranden i Göteborg och det har pratats en hel del om detta i media.. Fortfarande efter 10 år tycker jag att det känns så overkligt.. Jag kommer ihåg att det kändes så nära även att det var så långt bort... kanske var det för att många av de som var där var bara några år äldre än mig och några kanske i min ålder. Önskar att jag kunde se Kalla fakta ikväll som handla om detta men tyvärr, jag är på jobbet då!

I torsdags pratade jag på kommunkonferensen. Jag tyckte själv att det gick bra! Gick i skolan före och jag kan säga att det var inte lätt att koncentrera sig. Hade seminarie och det var inte lätt att hänga med när tankarna var någon annanstans. När klockan var 16:45 var det bara att packa ihop sina saker och halvt springa upp till föreläsningssalen där jag skulle prata. Hon som frågade om vi ville prata hade sagt att det skulle vara 100 personer som skulle lyssna men när hon mötte upp oss utan för salen fick vi ett lugnande besked. Det var bara ca 50 stycken där. Vi smög in och satte oss i salen och tanken var att vi skulle börja prata 17:10 och när klockan började närma sig blev jag ännu mera nervös. Men klockan gick och gick när klockan var 17:30 hade all nervositet försvunnit. När klockan var strax före 18 lämnade han över till oss och pulsen gick upp massor på bara någon sekund. 
När jag började prata kändes det inte lika nervöst längre.. Kanske var det för att större delen av de som satt där var okända för mig, det var massa poltiker. Det var två stycken som jag kände igen och som jag tror kände igen mig. De satt och småflinade hela tiden och jag undrade varför. Kändes inte så lugnande när de satt och flinade åt mig i 10 minuter. Men men det är väl egentligen skit samma, det gick bra och det kändes bra och nu är det gjort och jag kan andas ut!  
Eftersom vi fick börja prata nästan en timme för sent var det brottom brottom till badet efteråt.. fick springa som en galning och kom in precis när vi skulle börja, med andan i halsen och helt slut.




Hihi... jag lyckades...!!


Imorn ska jag tillsammans med två i gruppen på studiebesök på AA. Ska bli intressant!
Resten av veckan bli nog ganska lugn. Än så länge inte mycket inplanerat men jag vet att det brukar ändra sig..!
Måndag: Studiebesök 14:00. Kanske träna.. (hmm kanske inte borde när jag fortfarande är sjuk men jag vill), Plugga
Tisdag: Skola 10-15, Plugga, Träna?
Onsdag: Infoträff på vikariebanken 10:00, på kvällen kanske och förhoppningsvis Club Aqua.
Torsdag: Kanske bakis.. !? Träna?? Jobb 18:55 till 21:30
Fredag: Hmm.. vet inte riktigt...
Lördag: Åka cross?? Håkan Hellström 19:30 i Flygeln....!!!!
Söndag: Jobb 14-19:30

_________________________________________________________________

" Försök och du kan vinna allt "

// Lisa

Kommentarer
Postat av: mi

När slutar Club Aqua?

2008-10-27 @ 09:39:53
Postat av: mi

Okej, för jag har visserligen litteratur seminarium men jag går bara mellan 8-12.. Men jag ska tänka på det, troligen kommer jag vara tråkig och stanna hemma eftersom att de var litterturseminarium..

2008-10-27 @ 12:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0