Nya tankar och funderingar...

Idag har jag varit på ett jobbigt studiebesök på AA... De som pratade var nyktra alkoholister, en av dem sen 12 år och den andra sen 5 år. Det var kämpigt att lyssna på allt de hade att berätta men samtidigt kändes det bra eftersom de hade tagit sig ur sitt missbruk..
De som pratade förklarade att alkoholism är en sjukdom och att den är ärftlig, det finns en gen som för sjukdomen vidare. De förklarade också att en alkoholist är en som fortsätter dricka trots ökade negativa konsekvenser...
Det är svårt att beskriva hur jag kände när jag satt där men det kändes konstigt och jag kände mig obekväm, ville gå därifrån.. kände att det kom så nära och många minnen väcktes till liv..

Tittade på Kalla fakta idag på nätet.. jag undrar hur de som tände på lokalen känner idag, tio år senare. Känner de ånger? Har de blivit bättre människor eller är de sånna som åker in och ut ur fängelse?? Många ställer sig säkert frågan varför? Jag undrar om killarna själva vet varför de gjorde som de gjorde. Relativt långa fängelsestraff, utsläppta för 2-3 år sen.. men vad hände sen? Det är hemskt att sånt man gör som ung och dum hänger med en hela livet! Jag tror att det är svårt för dessa människor att leva ett bra liv. Även att de kanske är bättre människor idag så kommer de alltid att bära med sig det de gjorde för 10 år sen.


På onsdag blir det Club Aqua... superkul..!
med Angerfist



Nu blir det CSI och sen sova.. imorn skola och sen hem och plugga.
Nyplanerat för veckan är att luncha med Sofie på onsdag!

Fick frågan härom veckan; tror du att du har valt rätt. Jag svarade att jag inte visste. Fick som svar tillbaka: Nej, det kan man aldrig veta!
_______________________________________________

" Det är inte långt kvar nu "

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0