Ingen buss och flytt i snöstorm



Hela dagen igår var det kaos i trafiken på grund av all himla snö. När jag skulle åka in till stan med bussen strax före fem snöande det massor så benen gick fortare än vanligt på vägen till busshållsplatsen.. Allt för att så fort som möjligt få tak över huvudet igen! Väl vid busshållsplatsen blev det en lång väntan på bussen.. som aldrig kom. Bussarna går var tionde minut och efter 20 minuter hade det inte kommit en enda buss. Jag fick ringa till hon som jag skulle träna med som fick göra en 180graders sväng och komma och hämta mig. I sista sekund rusade vi in i träningslokalen, uppvärmda och klara.. och vart bussarna hade tagit vägen vet jag fortfarande inte..!

I natt blev det inte mycket sömn alls. Varken för mig eller min sambo. Han skulle igår kväll hjälpa en kompis och hans familj att flytta.. men hur lyckat blev det? Snöstorm, glashalt på vägarna och mörkt.. Inga bra förutsättningar.. speciellt inte när man ska ut i skogen och fara runt..! Jag pratade med min sambo vid halv fem imorse och då var de inte klara! De hade dessutom bara hunnit att lasta saker på lastbilen en gång och köra det till det nya huset. De var tilbaka inne i stan strax efter halv sex imorse och då var det ju ingen idé för honom att komma hem då han skulle börja jobba halv sju. Jag fick i alla fall några timmars sömn men hur bra sover man när man vet att han är ute på små skogvägar och kör i snöstorm. Idag fick jag dessutom reda på att de hade kört i diket ute i skogen.. kul.. mitt i natten!! Kanske var det tur att jag inte fick reda på det i natt.. då hade jag inte kunnat sova alls..
Nu ligger han och sover här brevid mig, han har sovit sen 17 och lär sova hela natten för att halv fem imorn bitti gå upp och jobba igen..!
Själv ska jag spendera resten av kvällen här i sängen, skrivandes på datorn och tittandes på tv... bara slöa!!

Skrev igår att jag behövde bli lite arg för att kunna genomföra teatern som vi spelade idag och efter det som hände igår och i natt var det inga större problem att spela teater...



_____________________________________________




" Nej men du får köra... det är ju du som har körkort... "



// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0