Om...


Att ta risker.. kanske är det så att vi borde göra det mer än vad vi gör..! Men vad händer om vi sårar både oss själva och människor i vår närhet genom att göra detta? Kommer vi undra om det var värt det? Kommer allting att sluta i katastrof? Men om vi inte tar riskerna kommer vi alltid undra hur det skulle vara om... Om vi bara gjorde så.. om vi bara.. om vi kunde ändra detta... 
men vad skulle hända om ordet om inte skulle finnas? Kanske är det så att vi inte ska leva våra liv efter att det finns ett ord som heter om?? Slippa tänka; jag bli lycklig om.. allt blir bra om... om jag ändå hade gjort...

Midsommar.. firades på landet med muppar.. fulla som fan..! Förhoppningsvis var jag inte en av dessa.. Efter ett antal trasiga ciderflaskor och ölglas gick slutligen den populära trädgårdstomten sönder.. hm.. tur var väl att det var ägaren själv som hade sönder den..! Tidigare under kvällen hade han pratat om att den absolut inte fick gå sönder och jag sa åt honom att ställa undan den vilket han inte tyckte var nödvändigt.. och som väntat gick den några timmar senare sönder..
Kvällen började bra.. fint väder; värme och sol men övergick senare i storm och regn..
Under kvällen diskuterades bland annat bergvärme och hur vida det är bra eller inte, alkoholproblem, swedenrock och gamla minnen... Vi konstaterade att det är få av dem som vi umgicks med förut som man träffar idag. Alla går sina egna vägar, jobbar och lever sina egna liv. Men vad hände med vänskapen? Var den inte tillräcklig stark för att hålla? Varför rann den ut i sanden?

Idag blir det lugnt, städar och fixar.. Imorn ska vi på bio och se den efterlängtade Sex and the city. Höga förväntningar är det och jag hoppas att jag slipper bli besviken..

Fundrar på.. förut var det jag som trodde att du var någon du inte var.. kanske har jag nu insett vem du är..?! Men kan det vara så att det nu är ombytta roller? Att du tror att jag är någon som jag inte är.. kanske ser du mig så för att jag försöker vara som du vill att jag ska vara?
______________________________________


" Det är hål i korvbrödet, ett skotthål... made i Libanon "


// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0