Do everything happen for a reason?


En del menar att "everything happens for a reason".. Jag funderar på om det verkligen är så? Om det nu är så, varför är det så svårt att förstå och acceptera det? Är det så att det runt omkring oss finns mängder av små tecken på hur vi ska leva våra liv? Men är vi villiga att se dem? Vad händer om man struntar i dem och går en annan väg? Ändrar man det som egentligen är meningen ska hända? Hur ska vi veta åt vilket håll vi ska gå? Hur vet vi vad vi ska välja? Ingår det i "den stora planen" att man ibland ska välja fel?

Igår såg vi Sverige Ryssland på Delhi och vilken skitmatch... tur var väl att matchen sågs tillsammans med trevliga pojkar..
Ibland undrar jag om det endast är alkoholens fel att vissa tankar och känslor kommer upp... Kanske är det inte samma sak idag som det var igår?
Vissa människor är väldigt bra på att plåga sig själva, kanske är jag en av dem? Genom att tänka vissa tankar och ha vissa känslor.. Vem var det som sa att det skulle vara lätt? För jag kan lova det är det inte..! Kanske är lösningen att i vissa situationer sluta tänka.. men kanske är det så att vissa av tankarna behövs för att hindra det som ibland så lätt skulle kunna hända? Men hur skulle det då sluta?

Snart väntar tre och en halv timmes frysande i vattnet, vilket jag inte alls ser fram emot idag.. Första veckan på simskolan har inte varit någon höjdare när det kommer till vädret.. Hoppas på sol och 30 grader nästa vecka..! Jag undrar vart den efterlängtade och förutspådda varma sommaren tog vägen?

Midsommar.. hm...? Inga planer än så länge.. hoppas på åska och spöregn.. Vill lägga mig i regnet och bara rensa huvudet.. låta tankarna regna bort..! Men kanske.. skulle det regna idag? Då kan det få vara fint väder imorn..


__________________________________________________


" Kanske trodde vi att det skulle vara annorlunda? "


// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0