Stockholms stress istället för Ölands lugn..


I fredags skulle vi ha åkt till Öland men Andreas kom hem efter en väldigt lång dag på jobbet och var inte alls sugen på att åka någonstans.. istället planerades helgen om och igår åkte vi till Stockholm.. gick omkring hela dagen och tittade.. På kvällen åt vi på restaurang och sov på ett fyrstjärnigt hotell.. hur mysigt som helst..! På vägen hem idag stannade vi i Trosa, hade hört att det skulle vara fint där.. kanske hade det varit finare om vädret varit bättre!

I Stockholm funderade jag på... hur kommer det sig att människor bosätter sig där? Det är folk över allt och trafiken ska vi inte prata om, det går ju knappt att köra bil där! Massor med filer och inga tydliga linjer så man har ingen aning om vart man ska köra. Och varför väljer man att utsätta sig för den stress som hela tiden råder i stan? Även om det ser lugnt ut kan man känna stressen i luften.. i alla fall när man är bland människor som är bosatta i Stockholm.. när vi gick i gamla stan tillsammans med mängder med turister var stressen inte alls lika påtaglig. Men då var det jag som vart stressad.. folk gick ju hur sakta som helst..!
Under lördagens långa vandring blev jag också medveten om hur mycket olika människor det finns där.. Självklart finns det olika sorters människor här också men jag jag då aldrig sätt någon ligga på en bänk mitt inne i stan och göra situps i vanliga kläder med en påse pantflaskor bredvid sig... Kanske är det så att i en stor stad är människors olikheter med accepterade? Varför är det så?


Nu är vi hemma och inte heller här är vädret någon höjdare.. regnar ute och tydligen ska det regna hela veckan..! Vilket skit! Imorn börjar en ny omgång av simskola så regn är inte önskat.

_________________________________________________________________


" Ibland blir man väldigt överraskad.. ibland positivt och ibland negativt.. "


// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0