En stjärna med grön-blå ögon..

...det är jag det...!

Hans hej var slutet på hennes slut
Med hennes skratt kom altaret närmre
Hans hand var hennes att hålla för evigt
Hans för evigt var enkelt som att se henne le
Han sa att hon var vad han saknat
Hon visste med ens vem han var
Hon var en fråga att besvara
Och hans svar var " ja "

När är en vänskap dömd att missslyckas? Vilka är förutsättningarna för att vänskap ska vara lyckad och hålla? Hur mycket kan man kräva av varandra?

Idag fyller en av mina bästa vänner år.. har inte träffat henne på ett år och jag saknar henne nått så fruktansvärt..! Eftersom hon har bosatt sig i Holland är det inte världens lättaste att hålla kontakten.. jag undrar vad hon gör och hur hon mår.. för internet verkar inte användas särskillt ofta! Visst är det hemskt att vi väljer så olika vägar och glider i sär..? Jag undrar; är det så här 15 års vänskap ska sluta?


Kenny Chesney  - You Had Me From Hello   http://www.youtube.com/watch?v=Yd-_qUlsGrw&NR=1  

_______________________________________________________


" - Vad kör du för bil?
  - En grön! "



// Lisa

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag tror att om det är riktig vänskap så behöver man inte kämpa så hårt med den. Den kommer alltid finnas där i en eller annan form, även om man kanske inte umgås på mycket lång tid.



Sen är det väl en sak om man känner att man jobbar mot ett ouppnåeligt mål med den vänskapen - att den inte är besvarad, men så länge man känner i hjärtat att chansen fortfarande finns att den kommer bestå är den helt klart värd att kämpa för.



Släpp inte taget förrän du är säker på att det är kört. Det är min filosofi. :)



Kram!

2008-07-03 @ 18:24:39
URL: http://acemike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0