Att vara sig själv...


Det är mycket vi vill i livet.. en av sakerna tror jag för många är att vi vill att andra människor ska tycka om oss.. eller hur? Vi kan spenda mycket tid framför spegeln, på gymmet eller med oss själva för att tänka ut hur vi ska bete oss i en viss situation, bara för att människor vi träffar på ska tycka om oss. Det behöver inte handla om människor vi känner utan det kan gälla helt okända människor. Varför är det så viktigt för oss att andra ska tycka om oss? Så är det i alla fall för mig.. Samtidigt vet jag att jag kan inte tycka om alla och gör inte det heller och alla kan inte tycka om mig.. så är verkligheten men ibland kan den vara svår att acceptera. Varför?
Kanske är det så att det viktiga är att vi är oss själva, en relation ska inte bygga på lögner eller falska spel. Kanske är det osäkerheten hos oss själva som gör att vi tror att vi inte duger som vi är?! Att vi måste vara "någon annan" för att bli omtyckta...
Om det är någon man tycker om kanske det kan vara befogat att vara rädd för att förlora den personen och därför är extra försiktig med hur man beter sig.. men om det handlar om någon som man inte ens vet namnet på, då kanske vi ska lägga ner.. bara vara oss själva och hoppas på att vi duger som vi är..  för det gör vi väl? Samtidigt undrar jag.. borde inte våra vänner älska oss för dem vi är? Vi ska väl inte behöva vara "någon annan" inför dem? De hade väl inte blivit våra vänner om de inte hade tyckt om oss för de vi är? Eller är det så att alla människor spelar ett spel?


_________________________________________________

" And you´re not coming back, I got a reason to cry "


// Lisa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0