Hon bodde längre ner på gatan.. nu finns hon inte mer...!


Har fundrerat på det där med att kunna få allt.. kan man få det? Kanske är det möjligt..
Är det så att man bara måste jobba tillräckligt hårt?! Vissa saker är svårare att få än andra och vissa saker kan verka helt omöjliga att få.. men kanske, kanske kan man få allt.. men om detta är möjligt kan allt inte vara perfekt..! till exempel kan inte alla relationer vara perfekta.. Allt har ett pris!

En tant som bor i samma trapp uppgång som oss har de senaste veckorna suttit på balkongen och pratat med sig själv och gråtit... för två veckor sen stod det en ambuland här utanför.. jag undrar.. har hennes man dött? Tänk.. att vara gammal, att ha levt hela sitt liv med samma man och rätt var det är så finns han inte där längre.. helt plötsligt är man själv! Vilket hemsk tanke! Vi har pratat om att vrida tillbaka tiden och kommit fram till att detta är omöjligt men att stanna tiden då? Är detta möjligt? Om jag vägrar att låta tiden gå? Egentligen vet jag att detta bara är önsketänkande.

Hon bodde längre ner på gatan.. flickan.. hon som dog i natt.. Hon hade nyss tagit studenten.. jag var där.. men visste inte vem det var..! En skolkamrat till min kusin... Nu finns hon inte mer. Hon som hade hela livet framför sig! Ibland undrar jag.. är livet rättvist?
Bara en liten stund efter olyckan åkte min kusin och hennes pojkvän förbi.. om de hade kommit lite tidigare.. vad hade hänt då? En dog och sex skadade.. alla i åldern 17-20 år...! Vad var det egentligen som hände? Kanske var de påväg hem.. flickan som dog.. bodde på gatan precis intill.. om de bara hade svängt till vänster i korsningen där det hände hade hon varit hemma..
Tankar går till hennes anhöriga..




Celine Dion   -   My Heart Will Go On      http://www.youtube.com/watch?v=uO_vFuzPJvc


___________________________________________________


" Varför händer det som ingen vill ska hända? "



// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0