Riktig kärlek...

...vad är det..? Kanske är det så att vi ser på det på olika sätt?! Kanske är den kärlek som du har inte är den samma som jag har? Den kärlek jag har till mina vänner är riktig kärlek och den kärlek jag har till Andreas är riktig kärlek men det är inte den samma! Men vad är egentligen riktig kärlek?? Vaddå riktig kärlek?
Jag undrar.. har känslor ett eget liv som vi inte kan styra över?


Det är inte roligt när det kommer för nära..! Skulle vilja fråga men är rädd att jag inte kommer få något vettigt svar.. ett svar fullt av bortförklaringar och skratt, som att det som hänt inte var något allvarligt! Vart är den person jag lärde känna för sex år sen? Eller kanske är det så att jag kunde se vart vägen gick men kanske blundade jag för den då?!
Andreas sa att han har valt sin väg i livet.. kanske är det så och kanske är det bara att acceptera.. men varför är det så svårt? Varför välja ett liv med droger, rån och fängelse? Jag har så svårt att förstå men kanske är det inte meningen att jag ska göra det?! Kanske är det så att man inte kan eller ska förstå andras liv och val de gör när man ibland kan ha svårt att förstå sig själv och de val man gör..
Imorn ska jag försöka ta mig ut och springa.. med musiken på högsta volym är det lätt att förflytta sig till en annan värld..!

I dag trots att vädret var mycket bättre jämfört med igår och i måndags hade vi bara 8 barn.. igår hade vi 6 barn..!
Snart är det dags för Håkan Hellström-konserten i Linköping; 19 juli. I november blir det en till konsert med honom.. då här i stan!

_____________________________________________________________


" Efter en mycket lång intensiv kram som fick mig att smälta vände jag mig om och gick.. ville vända mig om och se om han gjorde likadant men det gjorde jag inte.. jag undrar.. vände han sig om? "


" Det är bara du som gör dina egna misstag "



// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0