IQ jävla noll..

Han pratade om civilkurage... Det är något som vi svenska är så jävla dåliga på.. idag efter ett helvetes pass på jobbet började jag fundera på varför civilkuraget är så dåligt. Är det så att samhället har förändrats så mycket, åt det sämre hållet, att människor helt enkelt inte vågar säga till i rädsla för sin egen säkerhet? En dam kom fram till mig idag och sa att hon tycker det är förjävligt att människor kan bete sig som vissa gör. Hon berättade att hon förra året att sagt till ett par killar och därför varit nära på att åka på stryk. Hon drar sig därför för att säga till idag! Självklart förstår jag henne men jag tycker det är riktigt jävla hemskt att det ska behöva vara så!
Efter nästan en timmes tjafs med ett gäng killar skickade jag ut dem från badet. Mycket protester var det och kanske tackvare en man som efter ett tag ingrep gick killarna och höll sig borta ett par timmar. Väl tillbaka höll de sig ganska lugna och vid stängning säger en av killarna: " Jag kommer tillbaka imorn och är jag på bra humör får du ett helvete " Så nu vet jag vad jag har att vänta imorn eftermiddag. Jag är överlycklig att det är mitt sista pass!!
Kommunen säger att bada får stänga om liknande sker igen, det som hände min jobbarkompis i fredags.. inte någon höjdare kanske men kanske är det nödvändigt för att människor ska förstå att de inte kan bete sig hur som helst!

Huvudvärken är hemsk och jag tänker gå och lägga mig.. hoppas att morgondagen går fort!


______________________________________________________________


" Men jag kommer från Södertälje, hur ska jag veta? "


// Lisa

Kommentarer
Postat av: Micke

Hoppas allt löste sig och att killen inte dök upp sen. Hur som helst... Du har nog en hel del folk att ta till hjälp om det skulle behövas, så oroa dej inte. Jag tänkte nästan åka ner och bada lite igår pga det där... ;)



Hälsa pojken, svågern och resten! :D



Kram!

2008-07-31 @ 16:01:04
URL: http://acemike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0