Det är inte bara de som väljer ut sina offer...

.. jag har konstaterat att vi gör det också... Efter jobbet i fredags var jag en sväng på stan och inne i affärerna märkte jag hur jag valde ut vem av de som jobbade jag skulle fråga. Väljer vi ut våra "offer" precis som mobiltelefonförsäljare på stan och de som samlar in pengar till olika organisationer? Själv tycker jag att de är hemska som anfaller oss på det sättet de gör.. jag undrar, får man verkligen göra så? Samtidigt märkte jag för första gången att jag själv gör så. Jag väljer ut den person som ser mest seriös och trevlig ut och är lagom snygg. Är det fel? Förhoppningsvis anfaller vi inte på samma sätt som dessa försäljare gör.. i så fall vore det väldigt tragiskt. Som människa på stan är vi endast oskyldiga personer som helst inte vill bli påhoppade, vi vill helst välja vilka vi vill prata med. De som jobbar i affärerna har valt detta jobb och är därför beredda på att människor frågar dem saker. Jag som går på stan och shoppar har inte valt att bli påhoppad av en massa försäljare, vill jag något går jag väl fram och frågar!?



En av mina jobbarkompisar blev i fredag misshandlad på jobbet.. Fick ta en del av hans pass idag för att han skulle få vila upp sig. Flera slag mot ansiktet resulterade i bruten näsa och hjärnskakning. Var nervös inför att gå till jobbet idag, men jag tyckte att det gick ganska bra! Jag undrar varför människor slåss.. kanske är det så att knytnävarna kommer fram när människor inte vet vad de ska säga?! De som slog var mellan 17 och 18 år gamla och tydligen hade de stuckit innan polisen kom dit. De visste att det var fel men om man gör något fel.. borde man inte stå för det då? Det är i alla fall så jag har blivit uppfostrad. Det var mycket folk som var och badade i fredags så bra signalement finns det troligtvis på de som slog. Om de åker fast, vilket de borde göra om polsen gör sitt jobb, blir det troligtvis och förhoppningsvis fängelse..!
Det gick ganska bra att jobba.. trots en hemsk värme när jag kom till jobbet kl 12 var det inte alls mycket folk. När jag tre och en halv timme senare skulle åka hem var det massor med folk och stökigt nått så fruktansvärt. Hon jag jobbade med skulle fortsätta jobba fram till stängning men tyvärr hade vi inte fått tag på nån som kunde jobba med henne så hon fick spedera de sista timmarna själv. Jag hoppas det gick bra och att det när det blev lite sämre väder,blev mindre folk och mindre stökigt..

I veckan blir det heldagsjobb måndag, tisdag och onsdag, 8-20 och halvdagsjobb torsdag och fredag, 8-12:30. V.32 på tisdag blir det avresa till Italien för en veckas semester. Ska bli hur skönt som helst att få komma iväg ett tag.



___________________________________________________________________


" Han vet att det finns granar och tulpaner och att en av dem sticks och inte den andra. "


// Lisa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0