Misstag, förluster & nya äventyr

Allting vi gör... vare sig det är misstag eller inte... skapas nya erfarenheter! Många gånger kanske vi ångrar saker vi gjort men jag undrar.. hur skulle livet sätt ut om jag inte gjort de misstag jag gjort? Om livet skulle vara en dans på rosor kanske vi inte skulle uppskatta det lika mycket.. De negativa sakerna som händer behövs för att vi ska kunna uppskatta de positiva. Men när vi är i botten är det så svårt att inse det.
Allt vi gjort i livet har gjort oss till de vi är idag. Skulle vi plocka bort de saker vi egentligen kanske ångrar skulle vi inte vara de vi är idag.. vi skulle troligtvis inte vara på samma plats och umgås med samma personer.
Jag har många gånger undrat vad som hade hänt om jag redan från början hade vänt mig åt andra hållet... men då hade jag gått miste om erfarenheter, vänner och minnen! 

Kanske är jag egoistisk.. men va fan... saknar så mycket och kommer förlora ännu mer.. Jag vet att det är det du vill och kanske är det precis vad du behöver..! Men jag kommer sakna dig! Det kommer att bli tomt och det kommer kännas konstigt att behöva säga hej då...
Efter ett tag när jag kände hur paniken steg och jag kände hur mycket jag saknade alla mina vänner som flyttat härifrån ringde jag till min kära Linda som för tre år sen flyttade till Visby.. och efter över en timmes pratande känns allt mycket bättre. Ska käka lite nu och sen försöka återgå till pluggandet... och försöka att undvika alla tankar!

Nya kursen börjar på tisdag.. ser fram emot det nu men om en vecka kommer jag säkert inte säga samma sak... Efter skolan på tisdag blir det besök hos tatueraren.. hmm.. nu har det gått över två månader sen jag bokade tiden och nu är det dags.. Nervös?? Nej då inte ett dugg... aaa.. klart jag är! Med väskan fullproppad med dextrolsol kommer jag på skakade ben ramla in på Lucky 7. Jag hoppas att någon är där och ta emot mig..! " Är du inte döende så räknar jag med att du kommer "




Oskyldigt blå   -   Håkan Hellström    http://www.youtube.com/watch?v=SBhe3AdmO3w&feature=related 

Dj Sammy  -  Heaven     http://www.youtube.com/watch?v=BCD7bSgR2Xc&feature=related


_________________________________________________________


" Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta "


// Lisa





   


Kommentarer
Postat av: mi

Tack för välkomningen till studentliet.. Tack för all hjälp med det också! Uppskattas riktigt mycket. Jag blir så lätt nervös och okapabel att tänka när det gäller saker jag inte är van vid..

kramar*

2008-08-18 @ 20:18:15
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0