Tacksamhet & en mintgrön kudde

Varför har vissa människor så svårt att visa tacksamhet? Kanske är de inte tacksamma, fast vi andra tycker att de borde vara det?! Är det så att de tar saker och ting så mycket för givet? Kanske borde vi runt omkring förändra oss för att de ska inse att de inte kan ta allt för givet.. Att visa lite uppskattning vore inte fel.. jag kanske tyckte att det var en självklarhet att hjälpa till men utan visad uppskattning vet jag inte riktigt...

Andreas började jobba natt idag... så ikväll blir det att sova själv, vilket jag inte gjort på över ett halvår.. Är glad att nattjobbet bara kommer att vara i två veckor, om inget oväntat händer...
Så kanske blir det ännu längre..

De senaste dagarna har varken jag eller Andreas haft någon vidare tur. Natten mot fredag hade vi inbrott i bilen.. ingen hödjare för Andreas att komma ner till bilen halv fem på morgonen och mötas av öppen motorhuv och krossad ruta.. Polisanmälan har gjorts och genom samtal med vänner och bekanta kanske vi snart kan få fast de som gjorde inbrottet.. Vidare skulle jag i lördags tvätta mattor som jag haft på balkongen, ett täcke och en kudde. Smart som jag är tvättar jag allt samtidigt.. hmm.. SMART! Nu har vi ett mintgrönt täcke, en mintgrön kudde och mattor med mintgröna fransar.. Räknade inte med att  två av mattorna som är gröna, skulle tappa så mycket färg. Som tur är används inte mattorna, täcket och kudden så ofta och färgen syns ju inte eftersom man ska lakan och örngott på..
Idag efter några timmars pluggande skulle jag måla naglarna och självklart kunde jag inte få upp flaskan som jag skulle ha... efter säkert tio minuters kämpande gick jag ut i köket och tog till kniven.. Skulle jag verkligen inte ha gjort.. hade av hela flaskan och så fick vi nagellack i hela köket. Tog ett bra tag att få bort kan jag säga..

Träffade på en av killarna som i sommar har badat mycket på jobbet... och fört ett jävla liv och bråkat med allt och alla.. hmm.. såhär själv utan sina vänner såg han jävligt larvig ut.. inte den där dryga blicken och kroppshållningen.. Kanske är det så att vi måste sära på dem... för att de ska kunna förändras.


Idag har biljetter till Håkan Hellström 1:e november i Flygeln bokats... med starka minnen kvar från förra konserten är längtan stor till nästa..
men innan detta datum ska jag klara av en massa annat och fokus måste ligga på det..




Lars Winnerbäck   -  Varning för ras     http://www.youtube.com/watch?v=Bd6QsQLSlQw

Lars Winnerbäck   -  En svår och jobbig grej    http://www.youtube.com/watch?v=xr_2TNdEQM8&feature=related 

Lars Winnerbäck & Lisa Ekdahl  -  Kom änglar http://www.youtube.com/watch?v=BXAe4xruJNI&feature=related

Lars  Winnerbäck   -   Jag är hos dig igen    http://www.youtube.com/watch?v=Zb9vGZ9grXc

Lars Winnerbäck   -    Ingen soldat    http://www.youtube.com/watch?v=F-m88x8MaHo 

Innan Håkan blir det konsert med Winnerbäck - 23:e augusti i Linköping

_____________________________________________________________


" I don´t want to forget.. I just wanna let go "


// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0