Fjärilar & utmaningar

Det är fjärilar överallt... det är också något som är mig varmt om hjärtat. Jag undrar om det är bara för att det finns i ens tankar som man ser det överallt? Funderade först på att tatuera en fjäril men det har ju nästan alla och så var det bortvalt. Hur kan nått som är så långt bort kännas så nära?? Och hur kan nått som är så långt bort kännas så nära??


Livet är fullt av utmaningar och ibland kanske man är tvungen att ge sig på dem.. Trots en stor osäkerhet utmanade jag mig själv härom dagen. Den extrema värmen tvingade mig att lämna mina leggins i väskan och endast  ha på mig mina korta shorts. Leggins och strumpbyxor är ett sätt skydda mig från mig själv och mina egna hemska tankar. Det är konstigt det där.. kommer vi aldrig vara nöjda med hur vi ser ut? Tur är att det finns kläder som kan gömma det vi inte vill visa! Men ibland måste vi tvinga oss själva att visa det vi egentligen inte vill visa för att inte avlida i värmen. Vi hade troligtvis tyckt annorlunda om samhället hade sagt annat. Överallt handlar det om hur du ska kunna gå ner i vikt och få den perfekta figuren. Hur ska vi kunna undika all denna hysteri? Om vi inte vill se allt detta, måste vi isolera oss från omvärlden då? För att slippa må dåligt över att vi inte ser ut som vi borde...

Hur kan en liten kommentar förstöra så mycket? Hur kan några ord ta så mycket, gå rakt in i hjärtat och bara slita sönder?

Igår var det min sista dag på simskolan och massor med bamsekramar blev det... det var inget jag hade förväntat  mig vilket gjort mig ännu mer glad. Så nu.. har jag semester tills skolan börjar. På tisdag åker jag till Italien, hoppas på mycket bad, sol och shopping.


Nomy    -    Hold your head up high       http://www.youtube.com/watch?v=AkUQ7aGBGro


______________________________________________________

" Maybe he just make her laugh "


// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0