Den fick mig att undra...

Jag försöker att förstå.. och kanske är det så att jag delvis gör det.. jag vet inte..
Jag brukar inte vara den som ger upp.. trots motsättningar och trots att chansen att lyckas är liten.. så varför ska jag ge upp nu? Varför?
Dom säger att man inte kan få allt... men är det inte så att man måste försöka?
Såg en film igår... historien om Liz Murray.. den fick mig att tänka.. fick mig att undra.. hur kan det finnas så mycket vilja? Jag trodde att den viljan fanns i dig.. jag har sett den så många gånger men jag undrar nu; vart tog den vägen? Vi lever våra egna liv och gör våra egna val men om förutsättningarna finns, varför ge upp? och finns de inte, då måste vi försöka ändå..! Annars går det bara neråt och vi slutar någonstans där vi alla vet att ingen vill vara..

Vi är inte sånna som ger upp.. du och jag.. det är vi inte.. så för fan; KÄMPA! Jag vet att det löser sig.. bara viljan finns, trots att vägen känns motig och verkar helt omöjlig..

Hela dagen igår gick jag omkring som i en annan värld. Visste inte riktigt hur jag skulle bete mig och när jag tvingades gå utanför dörren var det solglasögonen på för att dölja mina röda ögon. Kunde inte sluta gråta och filmen gjorde ju inte det hela bättre.. försökte tänka på annat men hela tiden kom jag på mig själv tänkandes på det jag skulle undvika.
Idag är en ny dag och jag antar att den inte kommer att bli mycket lättare.. måste ut och träffa en massa folk idag, trots att jag kanske egentligen inte vill det. Måste handla mat.. i kväll blir det massage och efter det möte på badet.. och sen hem till en ensam lägenhet och alla tankar igen.. Men idag kan jag inte för att gråta.. även om jag skulle vilja... tårarna har tagit slut.. nu känns det bara tomt! Helt tomt och det gör ont..!  Och jag vet att varken du eller jag vill.. och det gör det hela ännu värre... va fan håller vi på med??

Nomy   -   let the sun die     http://www.youtube.com/watch?v=AgMvynVlnng 


                

  http://www.youtube.com/watch?v=leGAYNe2UzU

  
http://www.youtube.com/watch?v=o-2WK7y3sas&feature=related


______________________________________________________________________________________


" Tanken var inte att det skulle sluta såhär... så varför ska vi bara sitta och titta på och låta det hända? "

// Lisa


Kommentarer
Postat av: mi

Säg till om du vill ha sällskap någon dag, Andreas kanske kommer hem någon dag snart, kommer inte ihåg, men jag är nästan lika ensam jag..

2008-08-25 @ 14:01:50
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0