Springa vårruset?


Funderar på att för första gången springa vårruset.. men nja.. kanske inte.. det där med att springa är liksom inte min grej! Får man cykla runt? Får man inte det måste jag ha någon som springer med en piska bakom mig hela vägen!! Eller så lägger jag ner projektet vårruset..

På måndag har jag och pojken varit tillsammans i fem år.. ajaj.. och förlovade i tre..! Men eftersom han jobbar så mycket blir det att fira i helgen för på måndag lär han ju inte komma hem tidigare än 20.. Ibland funderar jag på hur vi har stått ut med varandra så länge.. På många plan är vi så väldigt olika... kanske är det därför det fungerar? Men kanske är det tur att vi har lite saker gemensamt..

Idag har det varit ännu en dag med grå himmel och regn.. vart fan tog solen vägen? Vill ta på mig sommarjackan och kunna använda alla mina nya skor. Köpte två par nya igår.. hm.. nu har jag köpt 6 par skor på ett par månader.  Nu får jag faktigt inte köpa fler! Här om veckan köpte jag dessutom tre nya jackor, trots att garderoben redan är full av jackor... farligt farligt.. pengarna bara går upp i rök!!

Idag har jag haft avslutning på simskolan med mina underbara barn och ungdomar..! När jag kom till simskolan fick jag dessutom reda på att den skulle läggas ner eftersom kommunen ska spara pengar.. De ska tydligen spara 30 miljoner.. men eftersom simskola bara kostar 20 000/år borde det väl vara bättre att spara in på något annat? Simskolan jag har är för barn och ungdomar med funktionshinder. Den betyder massor för dem och jag tycker det är konstigt att politikerna inte förstår det..! Av 30 miljoner så är 20 000 inte alls mycket pengar. Ta dem någon annanstans ifrån! Kommunen kan lägga ner hur mycket pengar på att bygga om en fotbollsarena men att låta barn och ungdomar lära sig simma (vilket är en väldigt billig livförsäkring) är inte alls viktigt.. Ibland eller kanske ofta så prioriterar de väldigt konstigt!!



_____________________________________


" Varför måste vi döda varandra? "


// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0