Sommarregn...


Idag på eftermiddagen började det regna och för en halvtimma sen började det åska.. Första tecknet på att sommaren är påväg..! Det regnar fortfarande och det är riktigt sommarregn; tunga regndroppar som faller rakt ner från himlen utan att påverkas av vinden.. samtidigt som solen skiner..
Det har inte gjort något att det har regnat idag.. har i alla fall suttit inne och pluggat.. läst böcker om ungdomar och hur de påverkas av media..


Spelar det någon roll vilken bakgrund man har? Om man har bott i villa, radhus eller lägenhet? Om man har rika föräldrar eller inte? Spelar det någon roll... Är det inte så att alla människor går igenom tråkiga saker i livet, väljer fel vägar, förlorar vänner och familj och har gjort saker som man ångrar? Självklart har människor inte samma förutsättningar i livet men det handlar inte om det. Bara för att man har sk. bra förutsättningar behöver det väl inte betyda att man har haft det lätt i livet?
Klart är också att alla människor inte är med om samma saker i livet.. (hur skulle det så ut då?) Men det betyder ju inte att vissa inte har erfarenheter.. eller? Vi har alla olika erfarenheter och bra är väl det? Men alla människor har olika erfarenheter.. i och för sig mer eller mindre men det är väl bara jag som vet vilka och hur mycket erfarenheter jag har.. eller hur?
Jag tror inte att det finns någon som kan titta tillbaka på sitt liv och säga att man gjort allt bra.. dessutom tror jag att det endast finns ett fåtal (om det finns någon) som kan titta tillbaka utan att gråta... och jag är inte en av dem!!

***
Solen lyser...
men det regnar...!

Det regnar...
men solen lyser...!

Hur ser du på saken?

***
_________________________________________________




" Du sa att du behövde tid och du hade tid...  dom älskar mig men bara nu..."


// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0