Ölburkarna del 2


men vilken var del 1? Tydligen var den för två år sedan..
Hade föreläsning igår och föreläsaren fortsatte på den som han påbörjade för två år sen.. och vad kommer man ihåg från den? Jo ölburkarna som han pratade om..!! Allt för att vi skulle förstå hur man skulle kunna definiera begreppet kunskap! Lite långsökt och inte helt enkelt att förstå..

Han frågade oss igår om sanning finns.  (?) Vissa menade att det inte finns någon sanning utan bara olika perspektiv i och med att det som är sant för mig inte behöver vara sant för dig!
Efter det ställde han frågan; "Vilken är Sveriges huvudstad" En av studenterna svarade då (självklart) Stockholm.. (vad annars)
mhm okej... han svar till denna student blev då: "Jaha så det är bara sanning för dig då eller? "
Detta eftersom studenten innan hade menat att det inte finns någon sanning...





Känner mig alldeles förvirrad, alldeles virrig och yr.... hm.. Hur påverkade vaccinet jag tog för över en månad sen mig igentligen? Är det något annat som påverkar att jag känner mig såhär?



Vilken framtid är det du pratar om?



______________________________________________________



" Men lärare är väl en massförstörelse? "


// Lisa

Kommentarer
Postat av: Emma

http://enlitentax.blogg.se/1206648561_vinn_den_hr_snygga_tr.html om du vill vinna en snygg trosa:)

2008-04-04 @ 15:58:02
URL: http://enlitentax.blogg.se
Postat av: Tirova

**Var med och TÄVLA i min blogg om ett armband från Cocoo!! Tävlingsreglerna är enkla så det är bara å köra! :)

//Sara

2008-04-04 @ 15:58:22
URL: http://sarahaglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0