Jag mitt lilla pucko...


I söndags glömde jag mitt lilla pucko att påminna om att en av mina simskolor är inställda nu på söndag så igår när jag kom hem roade jag mig med att ringa runt till en massa föräldrar.. inte vad jag hade tänkt att göra.. men är man glömsk och har huvudet fullt med annat får man väl skylla sig själv!! 
Räknade på antal veckor som är kvar att skriva uppsatsen på.. det är bara fem veckor.. kände mig genast stressad!! Troligtvis kommer det inte att vara några problem att bli klar i tid men ni som känner mig vet ju att jag ofta stressar upp mig direkt och oftast helt i onödan.. men sån är jag..!

På bussen i till skolan imorse.. (hm.. tydligen händer det mycket när bussar är inblandade) I alla fall... de håller ju på att bygga om på den vägen där bussen brukar gå och den får därför köra världens omväg och tydligen skulle alla bilar ut och åka samtidigt idag.. Det var köer i hela stan.. vilket det inte brukar vara.. så idag tod det dubbelt så lång tid att ta sig till skolan mot vad det brukar göra.. detta var inget jag hade räknat med.. och dessutom är det ju inte så toppenroligt att åka buss!!


Efter skolan väntade ett stenhårt träningspass som faktiskt gick riktigt bra.. hade massor med energi och kunde säkert kört ett tag till...! Detta trots att ledaren inte var någon höjdare..!
Väl hemma och efter att ha käkat mat.. (och det blev faktiskt inte ugnspannkaka idag=) hände det väl inte sådär jättemycket.. var tvungen att diska, vilket jag hade skjutit upp alldeles för länge.. det är ju liksom inte någon favoritsyssla jag har!!


Många säger att man inte ska lyssna på vissa typer av musik bara för att man blir deppig.. men vad händer om man fortfarande tycker att låtarna är bra? Trots att många av dem får en att tänka på saker som gör en förvirrad och ledsen..! Kanske borde man inte lyssna på låtar som är kopplade till minnen man helst vill glömma...! Kanske kan jag från och med nu bara lyssna på låtar jag tycker är dåliga bara för att jag ska vara säker på att jag inte kommer att lyssna på dem om några år.. Kanske är det så att inte alla minnen är dåliga men att man ändå vill glömma dem för att man kanske längtar tillbaka..? Kanske vill jag egentligen inte glömma allt men ibland längar jag tillbaka så mycket att det är jobbigt.. Nu kan jag ju inte påstå att jag är gammal men ibland önskar jag att jag var 16 igen.. då kunde man leva utan att behöva tänka på så mycket... Jag kommer ihåg så mycket roligt man gjorde.. och nu har allting blivit så mycket mer på allvar...! Det är så länge sen jag och min sambo var på första dejten.. skulle vilja uppleva tiden från då och fram tills idag en gång till...!!
Trots att många minnen vill glömmas bort (och kanske har jag förträngt en hel del) är jag tacksam för att jag är där jag är idag...
Sån är jag.. mitt lilla pucko!!

_______________________________________________________________________________


" Varning för ras... gå så försiktigt du kan... dina ögon kan krossa min värld, som stenar mot glas... "


// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0